torsdag 16 maj 2013

MVCbesök igår

Vi var hos BM igår, ett bra besök.
Hon är verkligen underbar min BM, full med omtanke och förståelse för min oro.

Fick veta att läkaren (chefen för KK) bedömt vår graviditet som normal nu när alla UL sett normala ut och att inga mer undersökningar behövs.
Okej skönt att det bedöms så men vi hade ju räknat med minst ett UL till och det tyckte BM också att vi skulle ha.
Så hon bokade ett i vecka 28 för vår skull och kallade för placenta koll med tanke på min lågt sittande moderkaka.

Hon konstaterade även att vi skulle träffas enl. förstföderskemodellen med tätare besök och ytterligare besök för att lyssna på hjärtat om jag kände mig orolig.

Hon kommer också att boka tid hos Aurora-bm för att göra en förlossningsplan för att lindra min oro inför detta. Har ju länge känt en rädsla för att behöva göra ett urakut snitt igen och missa mitt barns födelse igen.

Fick också lyssna på Lill* pyrets hjärta, underbart ljud. Men liten ville inte riktigt vara med, sparkade på dopplern och dök undan! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar