tisdag 1 oktober 2013

Vecka 40 (39+3) Är de på gång nu?

Har fått några små sammandragningar för ett par kvällar sen som faktiskt har känts litegrann.
Men igår när jag låg på soffan fick jag under ett par timmars tid flera stycken så tätt som med fem minuters mellanrum. Kunde känna igen smärtan från igångsättningen med Wille som det jag kände när jag började öppna mig med hjälp av prostaglandinet så då började hoppet vakna.
Är det på gång nu, ska vi snart få träffa vår skatt?

Kändes även som om det blev lite väl fuktigt där nere så satte i en binda i trosorna och efter en stund hade jag fått en brunröd fläck. Blev lite fundersam över denna och ringde faktiskt till förlossningen, nojiga hönsmamman vaknar, men blev lugnad av att de tyckte att de lät helt normalt med tanke på hur långt gången jag är och att de troligtvis beror på att tappen börjar påverkas. Fick ett bra bemötande och info om att ringa igen om jag kände mig mer påverkad av sammandragningar eller om de kom mer blod.

Sammandragningarna har fortsatt komma men inte alls lika ofta och resten av slemproppen har kommit ut under natten blandad med lite blod. Har sovit lite si och så i natt och hoppas nu att de här är starten och att vi inom snar framtid har vårt Lill* pyre här hos oss.

Mitt i allt detta saknar jag även Wille mer igen, tänker på hur underbart det var att få hålla honom i mina armar för första gången, den euforiska känslan av att han hade överlevt det urakuta snittet. Mitt barn, på riktigt utanför magen men samtidigt den stora skräcken att nu kunde inte min kropp och livmoder längre skydda honom. Nu hängde hans överlevnad på läkarnas förmåga att laga hans trasiga hjärta. Det var helt otroligt vilken kärlek som väcktes när jag höll honom i mina armar.
Den fruktansvärda dagen mitt i den värsta babybluesen när jag var tvungen att lämna över honom till kirurgerna så att de skulle få försöka lappa ihop honom. Att inte veta om han skulle överleva operationen och sen återigen få se honom tilltyglad av en hel dag på operationsbordet men vid liv. Kärlek utan dess like!

Kommer det att kännas likadant när Lill* pyret kommer till världen, kommer kärleken att vara lika överväldigande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar