fredag 11 oktober 2013

Sista BM-besöket

Jaha då var de sista besöket på MVC avklarat för den här graviditeten.
Lill* pyret är nu fixerad, men behöver fortfarande komma längre ner i bäckenet för att påverka tappen ordentligt så att förlossningen ska börja! :-(

Tappen var fortfarande för opåverkad för att BM skulle vilja göra någon hinnsvepning och den här mamman tappar snart hoppet för de ska komma nån bebis överhuvudtaget!

Igångsättning är iallafall inbokad till nästa fredag kl. 8.30, men skulle verkligen vilja att Lill* pyret kommer ut självmant innan dess för igångsättningen skrämmer faktiskt mig litegrann!
Är så rädd för att de ska sluta på samma sätt som igångsättningen med Wille.
Bara smärtsamma pinvärkar utan effekt, ett påverkat barn och ännu ett urakut snitt.

Vill verkligen inte att de ska bli så igen,  försöker peppa mig själv med att tappen den gången var helt bibehållen och fortfarande hård, nu har den ju iallafall mjuknat och börjat minska vilket borde ge bättre förutsättningar och att mycket kan hända på en vecka!

Nån som har några bra tips för att få fart på de här innan igångsättningen?

4 kommentarer:

  1. Men du! Vad härligt att du fått en tid bokad iaf <3 Då har du ju ett slutdatum ändå!
    Men förstår att det känns läskigt. Men som du skriver, mycket kan hända på en vecka och nu när du går på övertid så kan det ju bara säga poff så är det pågång!

    Om det blir igångsättning så kommer det gå bra!! jag vet att man kanske inte tror när andra säger att det går bra (Vad vi gått igenom är ju bevis på att allt inte går bra) men denna gång SKA DET GÅ BRA! Håller tummarna här hemma varje dag för att det ska komma igång för både dig och mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bra peptalk som vanligt! ;-)
      Svårt att hålla sig positiv när känningarna egentligen bara minskar gör varje dag! Blä för denna väntan, lite mensvärkskänsla mellan varven bara!
      Men tummarna hålls för oss båda och tror allt mer att du kommer hinna först! :-p

      Radera
    2. Men haalllååå hur går det? Vill ju veta varje dag hur det går ju! Bebis på gång? Har bebis kommit? Några mer känningar? Inte snällt o hålla mig på halster såhär! ;)

      Men jag förstår dig, mina känningar har typ försvunnit och jag mår superbra. Känns ju kul när jag INTE vill det. Dumma kroppar vi har :)
      Men hållr tummarna som vanligt här hemma! <3

      Radera
    3. Haha, nej ingen bebis ännu! Däremot lite mer känningar på gång, fick en del ganska onda förvärkar under kvällen igår som kändes lite annorlunda! Har fortsatt till och från under dagen, känns mer i hela magen och även i ryggen nu! Men jag kommer inte våga tro att nåt är på gång förrens håller på och föder här hemma! ;-)

      Radera