måndag 12 augusti 2013

Vecka 33 (32+2)

Mindre än två månader kvar nu!
Äntligen börjar veckorna minska, ensiffrigt antal veckor kvar!

Sommaren har passerat snabbt förbi med vackert väder, mycket ledig tid som spenderats i skuggan och umgänge med familj och vänner!

Nu är det även färdigjobbat för en lång, lång tid, som säkert kommer kännas alldeles för kort när den väl spenderas med bäbis!

Fick graviditetspenning beviljat och gjorde min sista arbetsdag förra veckan. Det var med blandade känslor jag gick hem, underbart för kroppen att få vila upp sig tills bäbis kommer men kommer sakna jobbet och framförallt mina fina kollegor!

Nu återstår några veckor med boande på hemmaplan, plocka fram spjälsängen, skötbordet och tvätta upp bäbiskläderna! ♡

Men oxå mental förberedelse inför förlossningen! Hoppas ju att de ska bli en vaginal förlossning den gången och känner en del oro för hur jag ska klara av smärtan och för att förlora kontrollen.
Har beställt Susanna Helis bok Föda utan rädsla och hoppas hitta bra tips och råd i den!

Längtan efter bäbis ankomst är iallafall väldigt stor och växer i takt med magen!  ♡♡♡

4 kommentarer:

  1. Superfin mage ju! Och ja nu kan man ju säga att de roliga veckorna här... Det är nära nu! :D

    Och föda vaginalt (om det blir så) kommer du klara galant. Bara man är inställd på att det kanske inte blir som man planerar. Då menar jag saker som att du kanske vill ha lustgas men mår skit av den, eller är för öppen för eda eller vad som helst. :) Och om du tappar kontrollen, bm har nog vart med om det mesta ;) Jag låg och kalla dom det ena och det andra så tror inte att DET är något att oroa sig över. Räcker med all annan oro som du förstår vad jag menar är. Men allt SKA gå bra! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu börjar magen bli rund och stor och tung! :-)
      Men snart så! ♡

      Tack för ditt peptalk kring förlossningen, behöver såna kommentarer. ♡
      Jodå jag är inställd på att inget går att planera vid en förlossning utan ska bara försöka följa med i händelseförloppet så gott de går.

      Men hoppas att jag kommer kunna föda vaginalt nu för det är något jag ändå vill få uppleva och blir det inte så nu så är jag rädd att det inte kommer bli av alls.
      Man brukar ju inte få föda vaginalt efter flera snitt!

      Hoppas allt är bra med dig och lillebror i magen!
      Kram

      Radera
  2. Vilken otroligt vacker blogg du har ! Har suttit och läst igenom varenda inlägg som du har skrivit, både med sorg i hjärtat över det som ni har fått gå igenom och med glädje över det nya liv som ni snart ska få träffa. Du skriver på ett sätt som fängslar. Ser fram emot fortsättningen.. :)

    Kram Sandra (http://sandrasodergren.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord Sandra!
      Roligt att du har hittat hit till mig.

      Det värmer i mammahjärtat att veta att Willes historia lever vidare och fortsätter beröra människor! ♡

      Fortsättning följer med Lill* pyrets historia! ♡

      Kram Susanna

      Radera